Katso vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin eri aihealueista:

Tilaaminen, toimitus ja laskutus

Tarjouslaskenta ja hinnoittelu

Haluaisin tarjouksen, miten toimin?

Lähetä sähköpostia osoitteeseen stremet@stremet.fi ja kerro kappalemäärät sekä tarpeesi. Liitä mukaan osien kuvat, joista haluat tarjouksen. Pyrimme vastaamaan sinulle mahdollisimman nopeasti.

Tarjouksessa on epäselvyyttä, miten toimin?

Suosittelemme soittamaan tai lähettämään sähköpostia tarjouksen tehneelle henkilölle. Epäselvyydet ratkeavat varmasti. Jos olet epävarma yhteyshenkilöstäsi, kerro asiasi puhelimitse 02 727 2850 tai sähköpostitse stremet@stremet.fi

Miten hinnoittelette?

Tämä on liikesalaisuus, mutta voimme avata sitä hieman. Laskemme materiaalin, koneajan ja asetusajan, minkä perusteella hinta tyypillisesti syntyy yhdelle nimikkeelle. Meillä ei ole ollut minimitilauserää, mutta käytännössä työn aloittamiskustannukset (tilauksen vastaanotto, nestaaminen, kuormitus, aseteajat, sisäinen logistiikka, keräily, pakkaus ja laskutus) täytyy huomioida koneajan ja materiaalin lisäksi.

Miten kappalehinta saataisiin mahdollisimman alas?

Tarjoamme aina parhaan hinnan, joka perustuu tarpeeseen ja asiakkaan sallimaan joustoon. Yleensä kappalemäärä, joka syntyy levyllisestä tai levyjen kerrannaisista on suhteessa edullisin. Lisäksi toivomme, että saamme toimittaa kaikki syntyvät kappaleet eikä tiettyä määrää. Jokainen tilaus syötetään järjestelmään, nestataan, kuormitetaan tuotantoon, sisältää koneen asetusajan sekä työajan ja mahdolliset lisätyövaihteet. Kun työ on valmis, se kerätään, pakataan ja laskutetaan. Tämä prosessi toistuu kappalemäärästä riippumatta. Tämän vuoksi on edullisempaa tilata kerralla enemmän samalla tilausrivillä. Meillä on useita satoja tyytyväisiä asiakkaita vuosien varrelta, jotka palaavat uudelleen ja uudelleen asiakkaaksemme. Tämä tarkoittaa, että kustannustasomme on ollut useille sopiva. Asiakastyytyväisyytemme on 4,7/5, mikä on tärkeä mittari meille.

Miksi hinnoittelu muuttuu välillä?

Jos ei ole erikseen sovittua käytäntöä, hinnoittelu muuttuu raaka-aineen hinnan muutoksen yhteydessä. Raaka-aineiden hinnat vahvistetaan yleensä kvartaaleittain. Hinnan muuttumiseen voi vaikuttaa myös selkeästi pienempi eräkoko, jolla uusi tilaus on tehty.

Laskemme tyypillisesti raaka-aineen kulutuksen, koneajan ja aseteajan. Hinnoittelu koostuu näistä elementeistä.

Tilaaminen

Miten tilaan tuotteita Stremetiltä?

Tilaukset voi toimittaa sähköpostiosoitteeseen stremet@stremet.fi. Tilaus tehdään pääosin PDF-liitetiedostolla, jossa on kaikki tilaamiseen ja toimittamiseen vaadittavat tiedot.

Miten tilaus tehdään?

Ilmoita haluamasi kappaleet, kappalemäärät, mahdolliset pintakäsittelyt, toimitustapa ja lähetä mukana kappaleiden kuvat (DXF, DWG tai STEP) sekä lisäksi PDF-kuva. Huolehdi, että kuvissa on riittävät tiedot työn tekemiseen kuten paksuus, materiaali ja mitoitukset.

Onko teillä jotain minimitilaus erää tai muita ehtoja?

Ei ole. Kaikki tilaukset ovat yhtä tärkeitä. Haluamme välttää materiaalihukkaa ja siksi teemme mielellämme aina levyllisen kerralla ja laskutamme koko levyn. Tämän vuoksi ostoerä kannattaa suunnitella levyittäin, jotta yksikköhinta on mahdollisimman pieni. Pienin levykokomme on 1000 x 2000 mm.

Voinko tehdä koontitilauksia, joissa on eri toimituspäivämääriä?

Kyllä. Tapa on myös toivottavaa. Mikäli päivämäärät ovat lähekkäin toisiaan, se antaa meille mahdollisuuden tehdä osat kerralla. Toimitamme kuitenkin osat aina pyydettyjen päivämäärien mukaan ja emme yhdistele tilauksia keskenään sopimatta.

Millä nimikkeillä tilaan?

Käytämme asiakkaan nimikkeitä, nimikekoodeja ja tunnisteita. Ensimmäistä kertaa tilattaessa tallennamme nimikkeen antamallasi koodilla järjestelmäämme. Kun seuraavan kerran tilaat, koodi on valmiina.

Miten hallitsette revision?

Pyrimme siihen, että asiakas hallitsee revisiot. Sillä olemme vain alihankkija, joka tekee tuotantoa. Toivomme, että kuviin on selkeästi merkitty sekä nimetty koodi, joka erottaa koodin edellisestä revisiosta. Tämä tärkeää, koska kuvia säilötään sähköisesti.

Miten toimin, jos en ole tilannut koskaan aiemmin?

Lähetä sähköpostia osoitteeseen stremet@stremet.fi ja tee tilaus. Lähetä tämän lisäksi laskutustietosi, jotta voimme avata asiakkuuden teille.

Mitä tietoja asiakkuuden avaamisessa tarvitaan?

Toimitusosoite, laskutusosoite, yhteyshenkilö ja tilitiedot. Lisäksi kuljetustiedot rahtisopimuksestasi.

Laskutus

Miten lasku tulee?

Käytämme sähköistä laskutusta. Laskut lähtevät Lemonsoft ERP -järjestelmästä.

Miten maksuaika määräytyy?

Yleensä maksuaika on 14 pv, mikäli muusta ei asiakkaan kanssa ole sovittu myyntivaiheessa.

Toimitus

Miten tilaukset pakataan?

Pakkaamme tilaukset pienpakkaukseen, teholavalle, eurolavalle tai pitkälle lavalle. Pakkauksen pohjalla on suojapahvi. Pakkausten ympärillä on tyypillisesti kauluslava kolhiintumisen ehkäisemiseksi. Pienet määrät pakataan ilman kaulusta samoin kuin pitkät osat. Tämän lisäksi on saatavissa erikoiskokoisia pakkauksia, jos asiakas näin pyytää.

Miten pakkaus määritetään?

Pakattavien osien lukumäärän, koon ja lähetystavan mukaan.

Pienet kappaleet ja pienet määrät lähetetään usein pienpakkauksessa, joka on 30 x 40 x 30 cm pahvilaatikko. Suuremmat määrät pieniä osia lähetetään teholavalla, jossa on kaulus tai eurolavalla, jossa useampia kauluksia. Pisimmät kappaleet (yli 1200 mm) pakkaamme pitkälle lavalle. Asiakas saa määrittää tilausvaiheessa haluamansa pakkaustavan. Mikäli pakkaustapaa ei ole määritetty, teemme sen itse tilausta kerättäessä.

Millä rahdilla tilaus toimitetaan?

Ensisijaisesti tilaus toimitetaan asiakkaan määrittämällä rahdilla ja sovitulla kuljetusehdolla. Mikäli rahtia ei ole määritetty, tilaamme kuljetuksen ja laskutamme sen asiakkaalta.

Laatu, toimituskyky ja reklamaatiot

Laatu

Mistä tiedän mitä osaatte tehdä?

Olemme toimittaneet osia sadoille eri asiakkaille eri toimialoilla. Tutustu aiheeseen lisää kohdissa toimialat ja asiakkaiden kokemuksia.

Millä kappaleiden laatu taataan?

Selkeillä kuvilla, joiden avulla osa mitoitus ja valmistusohje on hyvin selkeä ja mitään lähtötietoja ei puutu. Loppu on meistä kiinni ja ohutlevyosien valmistamisen osaamme kyllä kiitettävästi.

Mitä standardia käytetään?

Käytämme asiakkaan kuvissa antamaa standardia mahdollisuuksien mukaan. Mikäli standardia ei kuvissa ole asiakkaan puolesta määritelty, käytämme aina ISO 2768-m -standardia. Lue standardista lisää tästä.

Miten ehkäistään kuljetuksen aikana syntyvät reklamaatiot?

Asiakkaan etukäteen toimittamalla pakkausohjeella. Pakkaus on riittävä, mutta jos osissa on erikoisvaatimuksia, joka tilauksella jäänyt mainitsematta voi vaikuttaa reklamaation syntymiseen. Haluamme olla ammattimainen alihankintatehdas, mutta liian usein joudumme yhdessä arvaamaan asiakkaan toiveita. Toivomme ettei tiedon puuttumisesta rangaista alihankkijaa.

Minulla ei ole pakkausohjetta, miten toimin?

Lähetämme päivittäin kymmeniä lähetyksiä ja meillä on vakiintunut tapa pakata lähetyksiä, jos pakkausohje puuttuu. Vakiintunut tapa on yleisesti hyväksytty ja hyvin toimiva. Erikoisvaatimuksista tuotteessa täytyy vain mainita haluttu pakkaustapa, jos se on etukäteen tiedossa.

Kuljetusvaurio

Kuljetuksen jälkeen huomasin, että osa osista ei ollut hyviä.

Käsittelemme reklamaatiot aina välittömästi ja kysymme tarvittaessa lisätietoa. Jos pakkaustapaa tarvitsee muuttaa, meidän on hyvä saada tieto tästä välittömästi asiakkaalta. Toivomme pakkausohjeen PDF-muodossa, joka sisältää sekä tekstin että kuvan. PDF-tiedosto tallennetaan jatkossa asiakkaan nimikkeen taakse ERP-järjestelmäämme, jolloin uutta pakkaustapaa aletaan noudattamaan heti seuraavan tilauksen yhteydessä.

Reklamaatio

En ollut tyytyväinen osiin, miten toimin?

Lähetä reklamaatiopyyntö osoitteeseen stremet@stremet.fi

Kuinka nopeasti saan uudet osat tilalle?

Pyrimme välttämään niin suuria virheitä, joissa kappaleet täytyy valmistaa uudelleen. Jos kuitenkin virhe tapahtuu, tarkistamme ensimmäiseksi asiakkaalta saamamme tilauksen, kuvat ja ohjeet. Tämän jälkeen tehdään päätös, miten toimitaan. Mikäli kyseessä selkeä virhe Stremetin päässä, uudet osat laitetaan työn alle heti ja toimitus on tyypillisesti erittäin nopea.

Materiaalivarasto

Mitä materiaaleja ja paksuuksia teillä on varastossa?

Meillä yleisimmät materiaalit ovat tyypillisesti 0,5 mm – 6 mm. Tutustu varastolistaamme tästä.

Toimituskyky

Kuinka nopeasti voitte toimittaa osia?

Riippuu työstä. Suoria osia levytyökeskuksella voimme toimittaa asiakkaalle tyypillisesti samalla viikolla. Taivutettuja osia ilman maalausta pystymme toimittamaan noin viikossa ja maalattuna osia noin kolmessa viikossa. Tilanteet elävät kuitenkin paljon, joten toimitusaika varmistetaan aina erikseen tilauksen yhteydessä. Olemme nopea toimittaja ja sellaisena haluamme myös pysyä. Nopeus on tärkeä osa kilpailukykyämme.

Mihin toimitusnopeus perustuu?

Meillä on suuri materiaalivarasto, josta levy voidaan ottaa työn alle heti. Levytyökoneita on yli kymmenen ja taivuttavia koneita yli 20 kappaletta. Näin ollen kapasiteettiä on yleensä hyvin tarjolla. Teemme töitä kahdessa vuorossa maanantaista perjantaihin. Meillä on ylimääräistä kapasiteettiä sekä henkilöstössä että konekannassa. Tämä mahdollistaa nopeat muutokset kuormituksessa tilanteen mukaan. Ammattitaito ja tapa toimia on nopea ja eroammekin tässä useasta toimijasta ohutlevyalalla.

Palvelut

Lävistys

Mikä on tyypillinen työ levytyökeskuksella?

Levytyökeskus työstää mekaanisesti iskemällä, joten työstämme pääasiassa 0,5-4 mm materiaaleja. Tyypillistä työtä ei voida määrittää, koska olemme alihankkijana tottuneet tekemään laajalla skaalalla töitä.

Mikä on tyypillinen sarjakoko?

Yhdestä kappaleesta aina 10 000 kappaleen sarjaan. Eri kokoisille sarjoille on omia koneita, jolloin työ on kustannustehokasta. Pienille sarjoille on omat manuaaliset koneensa ja suurille omat automaattiset koneensa. Järkevä eräkoko on levyllinen.

Mitä työkaluja teiltä löytyy varastosta?

Stremet on erikoistunut lävistämiseen ja meiltä löytyykin yksi Suomen suurimmista työkalureserveistä. Kapasiteetista löytyvät vakio- ja erikoistyökaluja todella laajasti. Tämän vuoksi pystymme lähes aina aloittamaan erikoisiakin töitä heti tilauksen saapuessa.

Lävistättekö myös muovia?

Kyllä. Katso tarkemmat tiedot muovin lävistämisestä tästä.

Lävistättekö kuparia?

Kyllä, myös kuparia löytyy varastostamme. Leikkaamme kuparia laserleikkurilla, jos kappaleen muoto täytyy olla pyöreämpi. Katso tarkemmat tiedot kuparin työstämisestä tästä.

Millaisia erikoistyökaluja teiltä löytyy?

Kierre-, kuppi-, muovaus- ja ryhmätyökaluja. Työkaluja löytyy todella paljon erilaisiin töihin. Hyvin usein löytyy sopiva ja voimme aloittaa työn heti. Mikäli ei löydy saamme työkalutoimittajalta työkaluja muutaman päivän varoitusajalla.

Laserleikkaus

Millainen konekanta laserleikkaukseen?

Konekannastamme löytyy kaksi kappaletta lentävän optiikan kuitulaseria varastolla sekä robotilla varustettu kombikone. Tutustu laserleikkaukseen tarkemmin tästä.

Leikkaatteko te kuparia?

Kyllä, 6 mm asti. Katso tarkemmin tästä.

Mitä materiaaleja leikkaatte?

Tarvittaessa 20 mm mustaa, 12 mm rosteria, 10 mm alumiinia ja 6 mm kuparia. Leikkaamme eniten sinkittyjä materiaaleja 1-6 mm välillä.

Paljonko laserleikkauksessa on kapasiteettiä?

Kolme konetta, joissa kaikissa on automaattinen lastaus ja purku. Vielä ei niin isoa tilausta ole tullut, että kapasiteetti olisi loppunut.

Mikä on koneiden leikkuunopeus?

Koneemme ovat nopeita. Olemme ohutlevyalihankkija, joten meidän täytyy tehdä töitä vain kilpailukykyisillä koneilla. Kuitulaserit ovat vuosimallia 2020, 2021 ja 2022.

Suunnittelu

Minkälainen suunnittelun kyvykkyys teillä on?

Pystymme tarjoamaan valmistettavuussuunnittelua projektikohtaisesti. Piirrämme Solid Works- tai Autocad-ohjelmalla. Tutustu lisää suunnittelupalveluumme tästä.

Nestaus

Voinko lähettää teille valmiin nestin osista?

Kyllä ja ei. Yleensä kalustus muuttuu joka tapauksessa niin joudumme tekemään nestauksen kuitenkin uudelleen. Valmiista nestistä on kuitenkin se hyöty, että näemme, miten olette kappaleet sijoitelleet ja montako niitä menee levylle. Tämä auttaa nestaajiamme suunnittelutyössä.

Mitä nestausohjelmia käytätte?

Jetcam sekä NCExpress.

Hitsaus

Mitä hitsaatte?

Hitsaamme käsin MIG ja TIG sekä teemme laserhitsausta. Robottisarjat ostamme alihankintana Metalli Piiroinen Oy:ltä. Teimme heidän kanssaan laajaa yhteistyötä Lämpöä Ukrainaan -kampanjassa kamiinoiden valmistuksessa. Tutustu lisää hitsauspalveluihimme tästä.

Muut

Onko teillä putkilaseria?

Ei ole itsellämme, mutta saamme yhteistyöverkostomme kautta putkiosia. Samoin kuin plasma- ja vesileikkausta.

Kokoonpano

Minkälaista kokemusta teillä on kokoonpanoista?

Teemme itse yksinkertaisia kokoonpanoja. Osakkuusyhtiömme ja yrityshubimme jäsen Manutec Oy, joka sijaitsee samassa tehtaassa, tekee vaativammat kokoonpanot. Teemme paljon erilaisten konerunkojen kokoonpanoja. Lue lisää aiheesta tästä.

Särmäys

Mitä voitte särmätä, mitat ja paksuudet?

Kaikkia materiaaleja aina 3600 mm asti. Konekantamme pisin kone on 3600 mm ja lyhyin on 500 mm. Teemme pääosin ohutlevytöitä 0,5-6 mm välillä. Paksumpia kappaleita voidaan särmätä alle metrin mittaisina. Lue lisää särmäyksestä tästä.

Kuinka paljon kappaleita pystytte tekemään päivässä?

Jos keskimääräinen kanttausnopeus olisi 500 kanttia tunnissa, niin teoreettisesti kolmessa vuorossa 24 tunnin aikana 20 särmäyspuristimella pystyisimme tekemään 240 000 kanttia. Mikäli kyseessä olisi neljän kantin perusosa, se tekisi 60 000 valmista kappaletta vuorokaudessa.

Minkälaisia koneita teillä on?

Konekanta on laaja. Tehtaaltamme löytyy hydraulisia Amadan koneita, servotoimisia Prima Powerin koneita sekä lyhyitä Coastonen koneita. Näiden lisäksi löytyy kaksi kappaletta robottisärmäyssoluja sekä kaksi kappaletta taivutusautomaatteja, joista toinen on robotisoitu.

Löytyykö teiltä paneeleihin sopivaa konekantaa?

Kyllä, kaksi kappaletta taivutusautomaatteja. Tyypillinen paneelin kappaleaika on noin minuutin per kappale, eli tunnissa 60 kappaletta ja 10 tunnissa 600 kappaletta valmista paneelia pakattuna.

Minkälainen sarjakoko on teille sopiva?

Kaikki sarjakoot toimivat. Jokaiselle löytyy omat koneensa. Taivutusautomaattia ja robotteja käytetään, kun puhutaan toistuvista ja yli 100 kappaleen sarjoista.

Mankelointi

Mitä pituuksia ja paksuuksia voidaan mankeloida?

Suurin mahdollinen aihion leveys on 2000 mm ja suurin mahdollinen materiaalipaksuus on 5 mm terästä. Tutustu mankelointiin tästä.

Mitä säteitä mankeloinnilla voidaan tehdä?

Tyypillinen mankelointityömme on lävistettyjen tai laserleikattujen pilarikiuasaihioiden mankelointi. Myös paksumpien materiaalien mankelointi onnistuu, jolloin syntyy esimerkiksi erilaisia säiliöitä. Mankelointi soveltuu myös erilaisten kaarevien ketjusuojien tekoon.

Insertit

Mitä inserttejä teiltä löytyy?

Melkein kaikkea, mitä ohutlevyyn voidaan laittaa. Jos ei sillä hetkellä tarvittavaa löydy hyllystä, niin saamme tilattua sinä aikana, kun aihio valmistuu. Lue lisää inserteistä tästä.

Pistehitsaus

Mitä voidaan pistehitsata?

Tyypillisesti käytämme pistehitsausta ilmanvaihtotuotteiden liittämiseen, kuten putkimaiset iv-liitososat ilmanjakolaatikoissa ja iv-kattokehyksissä. Lisäksi osaamista löytyy erilaisiin iv-säleikköihin ja putkisto-osiin. Lue lisää pistehitsauksesta tästä. Palvelutarjonnastamme löytyy myös laserpistehitsausta.

Koneistus

Mitä koneistushommia teette?

Tarjoamme asiakkaillemme kokonaispalvelua Hallivuori Works Oy:n kautta, joka on vuokralaisena tiloissamme ja osa yrityshubiamme, Salo Industry Hub. Tutustu koneistuspalveluun tästä.

Miten kysyn koneistusosien tarjousta?

Tarjouspyyntö voidaan lähettää stremet@stremet.fi sähköpostiin. Stremet laskee hinnan niille osille, joissa samassa osassa koneistusta ja ohutlevytyötä. Hallivuori Works laskee hinnan kaikille osille, joissa on pelkästään koneistusta. Tarjoamme kokonaispalvelua yhdestä paikkaa. Voimme myös hitsata, kokoonpanna ja maalata sekä koneistus- että ohutlevyosia. Mikäli aikataulu sallii saamme osat myös samaan rahtiin.

Miten laskutus menee, jos tilaan molempia osia?

Laskutus tulee kahdesta eri paikasta. Ohutlevyosat laskutetaan Stremetiltä ja koneistusosat Hallivuorelta. Asiakkaan etu on yksi kuljetus, mikäli se aikataulusyistä on mahdollista. Lisäksi etuna on kokonaisuuden saaminen yhdestä paikkaa, myös kokoonpanojen, maalausten ja hitsauksen osalta.

Varastointi

Mitä tarkoittaa varastointi? Voinko varastoida tuotteita teillä?

Olemme tehneet palvelun asiakkaille, jotka voivat sitoutua ennusteen antamiseen meille sekä sitoumuksen ostaa varastoitavat osat pois. Tyypillisesti tällainen asiakas tilaa säännöllisesti (useita kertoja kuussa) sekä isoja määriä (satoja kappaleita kerralla). Käytännössä asiakas antaa ennusteen kolmen kuukauden jaksolle etukäteen ja ostositoumuksen osista sovitulle määrälle. Teemme osia tuotannossa ennusteen mukaan eikä perinteisesti tilausta vastaan. Tämä antaa meille joustavuutta tuotannon tekemiseen ja asiakkaalle 100 % toimitusvarmuuden sekä erittäin lyhyen toimitusajan. Lue lisää varastoinnista tästä.

Pintakäsittelyt – maalaus

Kuinka isoja määriä voitte maalata päivässä?

Pulverimaalauslinja on automaattinen ja pyörii tarvittaessa vaikka kellon ympäri. Valmista pintaa tulee useita metrejä minuutissa. Jos paneelinkoko olisi esimerkiksi 1 x 1 m, valmiita kappaleita tulisi arviolta 300 kappaletta tunnissa. Tutustu maalaukseen tästä.

Mitä värejä pulverimaalauksessa on valittavana?

Kaikki RAL-sävyt. Varastossa on noin sata eri sävyä ja tilauksella saadaan lisää.

Osaatteko maalata efektimaaleja? Entä röpelöpintaa?

Kyllä, molemmat onnistuvat. Maali tilataan erikseen, kun tilaus saapuu, eli toimitusaika on vähän pidempi.

Pystyttekö maalaamaan myös märkänä?

Kyllä, teetämme märkämaalauksen alihankintana.

Sinkitys

Onnistuuko sinkitys?

Kyllä. Lue lisää pintakäsittelystä tästä.

Mitä sinkitys maksaa?

Minimierä sinkitykseen on 80 euroa + rahtikulut.

Onko teillä oma sinkityslaitos?

Ei, teemme yhteistyötä Metalli Piiroinen Oy:n kanssa, joka valmistaa mm. huonekaluja. Ostamme heiltä alihankintana sinkityksen ja anodisoinnit sekä kuparoinnin.

Anodisointi

Kuinka kauan anodisointi kestää?

Anodisoinnin alihankintavaihe ottaa noin viikon. Koko tilaus ottaa siksi normaalitoimitusajan + viikko.

Miten pintavirheet erotetaan?

Levyssä ei saa olla viiruja tai isoja naarmuja. Piiroisten ammattilaiset osaavat hallita muun prosessin niin ettei pintavirheitä synny. Asiakkaan pakkausohje on erittäin tärkeä, jotta herkkä pinta ei vaurioidu kuljetuksessa.

Ympäristö ja vastuullisuus

Ympäristö

Onko teillä ISO 14001 -ympäristösertifikaattia?

Ei ole sertifioitu. Tulemme hakemaan ympäristösertifikaattia vuonna 2024. Tutustu ympäristöpolitiikkaamme täältä.

Vastuullisuus

Saako teiltä ainestodistuksia?

Saamme raaka-aineen ainestodistuksen pyydettäessä.

Konfliktimineraalit?

Voimme vakuuttaa, että emme käytä tuotteissamme konfliktimineraaleiksi viitattuja metalleja. Olemme sitoutuneet vastuullisesti UN Global Compactin periaatteisiin. Voit tutustua mineraalipolitiikkaamme täältä.

Mitä on raaka-aineen hukkaprosentti?

Tämä on liikesalaisuus, jota emme kerro. Tavoitteemme on minimoida hukka niin hyvin kuin mahdollista. Tämä laskee asiakkaan hintaa ja lisää asiakastyytyväisyyttä. Kierrätämme kaiken raaka-ainehukan 100% tehokkuudella.